wczytywanie

17 lutego 2020

Jakie przekąski jeść zimą w pracy?

Nasza kondycja, odporność i nastrój w dużej mierze zależą od tego, co jemy. Zimą, gdy codziennie musimy stawiać czoła infekcjom, chandrze i ociężałości, powinniśmy szczególnie dbać o obecność zdrowych przekąsek w naszej diecie. Surowe warzywa i owoce, orzechy, wypieki z pełnego ziarna mają korzystny wpływ na nasze zdrowie. O tym, jakie przekąski jeść zimą w pracy podpowiada Marta Krokowicz, Marketing Manager marki Paclan – znanego producenta artykułów gospodarstwa domowego.

Zimą pogoda nas nie rozpieszcza – raz ziąb, raz plucha. Łatwo o przemarznięcie, przeziębienie, a także o apatię i rozdrażnienie. W takiej sytuacji zamiana kalorycznych i wysoko przetworzonych produktów na świeże i naturalne odpowiedniki to bardzo dobry pomysł. Po pierwsze, dlatego że jedzenie świeżych warzyw i owoców korzystnie wpływa na stan naszego zdrowia oraz poprawia odporność organizmu. Po drugie, dlatego że po sutych i ciężkich potrawach świątecznych i karnawałowych szaleństwach warto dać wytchnienie przeciążonemu układowi pokarmowemu.

Zdrowe, pyszne, małe co nieco
Przy doborze produktów, które warto mieć pod ręką w pracy w okresie zimowym, należy pamiętać, że najzdrowsze i najbardziej wartościowe jest jedzenie nieprzetworzone, bez barwników, konserwantów. Sztuczne składniki mocno obciążają jelita, które wpływają na naszą odporność i są powszechnie uznawane za drugi układ immunologiczny. Poza tym naturalne przekąski pomagają utrzymać wagę na właściwym poziomie, co w porze chłodów, gdy mniej spacerujemy i ruszamy się, również ma swoje znaczenie.
Dlatego na listę smacznego, małego co nieco, które dobrze mieć pod ręką w pracy, powinny trafić przede wszystkim:
  • Świeże owoce i warzywa, które przed zjedzeniem należy zawsze umyć. W okresie zimowym warto sięgnąć po: mandarynki, pomarańcze, jabłka, banany, marchewkę, seler naciowy czy paprykę – przede wszystkim dlatego, że są wszystkie te produkty zawierają witaminę C (a seler naciowy ma jej nawet dwukrotnie więcej niż cytrusy), która pomaga wzmocnić odporność, a także wiele innych witamin i minerałów.
  • Orzechy włoskie, migdały, pestki dyni oraz suszone owoce: śliwki, morele, żurawina, ponieważ są źródłem mikroelementów. Poza tym dostarczają energii. Na przykład orzechy włoskie świetnie wpływają na pracę mózgu i poprawiają koncentrację. Bardzo ważne – kupując suszone owoce, zwracajmy uwagę na to, czy nie są konserwowane siarką.
  • Produkty probiotyczne, czyli jogurty, kefiry oraz inne napoje mleczne, ale tylko te, które zawierają żywe kultury bakterii fermentacji mlekowej – przede wszystkim bakterie Lactobacillus acidophilus i Bifidobacterium bifidum, gdyż korzystnie stymulują układ odpornościowy i ograniczają rozwój drobnoustrojów chorobotwórczych.
Do pracy można zabierać także koktajle, owocowe musy lub proste sałatki. Wszystko zależy od naszej pomysłowości, organizacji i oczywiście upodobań smakowych.
Nie tylko do pracy
Uniwersalne woreczki z suwakiem są też bardzo wytrzymałe. Dzięki temu – oraz funkcjonalnemu zapięciu – nadają się do wielokrotnego użytku. Jeśli chcemy skorzystać z nich ponownie, wystarczy dobrze je umyć i wysuszyć po użyciu. Co więcej woreczki te to nie tylko sprawdzone opakowanie na przekąski do pracy i szkoły. Przechowywać w nich można także drobne przedmioty, dlatego przydadzą się podczas każdej podróży i na krajoznawczej wycieczce.
„Poza idealną szczelnością niezaprzeczalnym atutem woreczków z suwakiem jest ich wytrzymałość. Trudno je przerwać, zniszczyć. Można w nich nie tylko bezpiecznie zabierać jedzenie do pracy, lecz także mrozić warzywa, owoce a także zupy, koktajle, ponieważ dostępne są w dwóch praktycznych pojemnościach – 1 i 3 litrów” – dodaje Marta Krokowicz.
Ponadto są estetyczne, ozdobione kolorowymi rysunkami warzyw i owoców, co stanowi szczególną zachętę do tego, aby spakować w nie zdrowe przekąski do pracy.

 

Tagi:

Komentarze: 0

Powiązane artykuły